Produkty

Zgarniacze do osadników radialnych ERR

Zgarniacze radialne firmy Tschuda Gmbh z Grazu  są najlepszymi w swojej klasie  zgarniaczami na rynku europejskim. Powiedzeniem jakości , wytrzymałości i innowacyjności rozwiązań  technicznych zgarniaczy  jest kilkaset referencji oraz wielu zadowolonych klientów. 

Sztywne i lekkie mosty kratownicowe ze stali nierdzewnej

Zgarniacze do osadników radialnych ERR są produkowane ze stali nierdzewnej wraz ze specjalnie dobranymi  komponentami z tworzywa. Dzięki temu produkty Tschuda mają niewielkie zużycie podczas eksploatacji oraz wydłużoną żywotność.

Kratki antypoślizgowe ze stali nierdzewnej

Do podestów operacyjnych i drabin wejściowych stosuje się tylko lekkie kraty zabezpieczające ze stali nierdzewnej.

Pomimo niewielkiej wagi kraty mają wyjątkowo wysoką obciążalność, a krawędzie krat są zagięte do góry, tworząc zintegrowane barierki ochronne dla stóp operatora.

Bezobsługowe, lekkie łopaty denne

Łopaty zgarniacza są zwykle uformowane jako jedna ciągła spirala logarytmiczna i są wykonane z ciasno spawanych ram z pustych profili ze stali nierdzewnej  z poszyciem wykonanym z tworzywa sztucznego. 

Regulowane, poliuretanowe paski ochronne działają w kierunku dna zbiornika.
Ogólny ciężar listew zgarniacza jest prawie kompensowany przez wyporność ramy o pustym profilu. Dlatego samonastawne, podwójne  koła ostrzy zgarniacza przenoszą minimalne obciążenie na posadzkę osadnika.

Łożyska centralne wolne od niepożądanych sił ograniczających

Pomosty kratownicowe ze sztywnymi ramami ze stali nierdzewnej są przymocowane do bezobsługowych łożysk środkowych z elastycznymi pośrednimi płytami podkładowymi z poliuretanu.

Elastyczne podkładki zapewniają, że nie powstają niepożądane siły ograniczające, np. przez nierówności bieżni osadników ani na łożyskach centralnych, ani na pomostach kratownicowych.

Odporna na korozję obudowa ze stali nierdzewnej

W połączeniu z antypoślizgowymi napędami RRA zgarniacze mogą być wyposażone w całkowicie odporne na korozję koła nośne. Nie tylko felgi, ale także wały, a nawet łożysko koła są w całości wykonane ze stali nierdzewnej.

Ze względu na lekką konstrukcję pomostów kratownicowych specyficzne obciążenia kół są wyjątkowo niskie. Dodatkowe zastosowanie elastycznych opon z pełnej gumy we wszystkich kołach nośnych umożliwia uzyskanie najniższego możliwego nacisku na nawierzchnię bieżni.

Jednostka napędowa na każdą pogodę RRA Antislip Drive Wheel

Na życzenie system zgarniaczy radialnych , może być napędzany przez antypoślizgowe koło napędowe RRA. Jest to szczególnie przydatna alternatywa dla podgrzewania bieżni , zapobiegającemu uślizgowi kół napędowych. Napęd RRA znacznie obniża koszty inwestycyjne oraz eksploatacyjne ( wieloletnie zużycie energii przez kabel grzewczy )

Moment obrotowy niezbędny do obrotu pomostu zgarniacza jest wytwarzany na pionowej ścianie zbiornika poprzez dociśnięcie silnika napędowego o niskiej mocy znamionowej (0,25kW) i koła napędowego do wewnątrz lub na zewnątrz ściany zbiornika. System posiada samoczynną kompensację nierówności wykonania ścian pionowych osadnika

System SSR

W pełni automatyczny system usuwania flotatu SSR Przenośnik ślimakowy Scum Remover

Do usuwania osadów flotujących i piany firma Tschuda opracowała  autorski system SSR z przenośnikiem ślimakowym do usuwania osadów.

System SSR pozwala na skuteczne i w pełni automatyczne usuwanie flotatu przy wahaniach poziomu wody w osadniku do 500mm, a więc także przy konstrukcyjnych różnicach wysokości np. spowodowane nierównościami bieżni systemu zgarniaczy.
SSR przenośnik ślimakowy Scum Remover to precyzyjny i skuteczny system  do wszystkich typów osadników, który gwarantuje usunięcie pływających osadów o dowolnym rodzaju i konsystencji.

Niezatapialne pływające elementy przenośnika obracające się na powierzchni wody działają jak przymusowy system przenoszenia z wygiętymi do przodu śrubowymi ostrzami, które przenoszą wszystkie elementy pływające i pianę do leja zasysającego.

Jednostka leja ssącego jest połączona z pływającymi elementami przenośnika ślimakowego, gwarantując w ten sposób regulowaną i stałą wysokość przelewu lub wydajność ssania nawet przy różnych poziomach wody.

Do wszystkich rodzajów osadów i piany

Flotat, piana i substancje pływające o wszystkich konsystencjach i grubościach są skutecznie i szybko usuwane przez zatapialną pompę  dzięki pływającej konstrukcji systemu i stałej wysokości przelewu leja ssącego.

Pożądane ustawienie wydajności pompowanych osadów a także ustawienie pożądanego stosunku mieszania piany, wody i powietrza można regulować w szerokim zakresie.

Do różnych poziomów wody

Wahania poziomu wody w osadniku są często spowodowane wahaniami przepustowości np.  przez zanurzone systemy odpływowe lub przez działanie wiatru. Nierówności poziomu są kompensowane przez wyważone mocowania ramion pływających elementów obrotowych HPDE przenośnika ślimakowego.

Konstrukcja pływająca zapewnia zatem milimetrową dokładność dla bezobsługowego i niezawodnego działania pompy ssącej nawet w zmieniających się warunkach pracy i bez konieczności ręcznej interwencji obsługi.

Do okrągłych i prostokątnych zbiorników, kanałów

Modułowa konstrukcja i znormalizowane elementy montażowe umożliwiają prostą i stabilną instalację w każdym rodzaju osadników, na wszelkiego rodzaju mostach zgarniających oraz w połączeniu z dowolnymi systemami odpływu wody z osadnika.

System idealnie nadaje się do ponownego zastąpienia starych zgarniaczy na istniejących zbiornikach, ponieważ dzięki pływającej konstrukcji automatycznie kompensuje wszelkie istniejące niedokładności.

Do w pełni automatycznej obsługi i sterowania

Dzięki precyzyjnemu systemowi samoregulacji do zmieniającego się poziomu wody gwarantujemy w pełni automatyczne działanie systemu

Mieszanina piany, wody i powietrza jest skutecznie pompowana przez sterowaną cyklicznie, klasyczną, zatapialną  pompę  ściekową . Ponadto można zastosować wiele jednostek pompowych, aby ponownie zwiększyć ilość usuwanego osadu.

Minimalna konserwacja

Wszystkie użyte materiały zostały wybrane aby zapewnić ich wyjątkową trwałość i minimalną konserwację.

System zgarniaczy jest wykonany ze stali nierdzewnej, do łożysk  bezobsługowych  stosujemy  materiał HDPE ,  HDPE i POM wykorzystujemy do bezobsługowego łańcucha napędowego i kół napędowych, natomiast do uszczelnień wykorzystujemy elastomery odporne na wodę i warunki atmosferyczne. Do wykonania pompy zatapialnej i silnika napędowego są używane materiały zgodne ze standardami przemysłowymi. 

Dla łatwego serwisowania

Stosujemy silnik jednostki napędowej wraz z przekładniami renomowanej firmy Nord . Są one  bezobsługowe i posiadają dożywotnie smarowanie.

Ze względu na pływającą konstrukcję systemu łożyska nie są obciążone, a jedyną wymaganą konserwacją są sporadyczne oględziny i okresowa wymiana oleju w pompie ściekowej.

Zatopioną pompę ściekową można łatwo podnieść na pomost zgarniacza zintegrowanym żurawikiem bez luzowania jakichkolwiek części wykorzystując i przemyślany system prowadnicy i stopy sprzęgającej z uszczelkami elastomerowymi.

Dla maksymalnej satysfakcji we wszystkich instalacjach

System usuwania piany SSR z przenośnikiem ślimakowym jest zainstalowany w setkach osadników ku zadowoleniu wszystkich operatorów.

Unikatowoy system, do tej pory był montowany w zbiornikach okrągłych o średnicy do 64m, w zbiornikach prostokątnych o szerokości do 15m, w kanałach o szerokości do 21m, a nawet w zbiornikach napowietrzających.

Wiele oczyszczalni ścieków wytwarza tak duże ilości flotatu i piany , że z taką ilością może sobie poradzić tylko SSR – przenośnik Tschuda Screw Scum Remover.

Zgarniacze łańcuchowe KKR

Zgarniacze łańcuchowe Tschuda KKR charakteryzują się starannym doborem użytych materiałów. W połączeniu z wyjątkową konstrukcją wszystkich komponentów prowadzi to do stworzenia najmocniejszego na rynku  systemu zgarniaczy do osadników prostokątnych.

Ze względu na  łatwość użytkowania system zużywa tylko minimalną ilość energii przy jednoczesnym zapewnieniu minimalnego zużycia. Eksploatowany  system wymaga jedynie minimalnego wysiłku konserwacyjnego ze strony operatora.

Łańcuch przenośnika

Biały łańcuch przenośnika z tworzywa sztucznego TSCHUDA KKR 6″ został zaprojektowany zgodnie z najczęściej stosowaną normą amerykańską NCS-720-S dla łańcuchów z tworzywa sztucznego.

Ze względu na wyjątkowe obciążenie zrywające łańcucha o wartości ponad 50 kN (5 ton) wydłużenie w warunkach roboczych jest marginalne. Dzięki temu cały system jest niezwykle sztywny i pracuje bardzo precyzyjnie.

Elastyczne, przegubowe łączenia listew zgarniajacych

Listwy zgarniające są przymocowane do łańcucha za pomocą dodatkowych i niezwykle mocnych wzmocnień ze stali nierdzewnej oraz elastycznych elementów pomiędzy nimi. 

Elastyczne elementy pozwalają na skręcanie listew zgarniacza do 15°.

Ponieważ mocowanie jest tak mocne jak sama łańcuch , wytrzymałość na rozciąganie nie zmniejsza się, jak  w przypadku konkurencyjnych  formowanych wtryskowo, mocno skręconych i perforowanych ogniw mocujących.

Sztywne listwy zgarniające o obniżonej wadze wykonane ze stali nierdzewnej

Listwy wykonane są z hermetycznie spawanych prostokątnych profili ze stali nierdzewnej 150x50mm. Ze względu na wyższy moduł sprężystości stali nierdzewnej, listwy zgarniające mają lepszą odporność na zginanie i skręcanie niż konkurencyjne listwy wykonane z tworzyw sztucznych lub włókien szklanych GRP.

Podczas pracy wyporność zgarniaczy kompensuje prawie cały ciężar zgarniaczy. Dlatego prawie całe obciążenie na toczących się kołach jest kompensowane, a koła prawie się nie zużywają.

Prowadnica rolkowa listew zgarniających o zmniejszonej masie

W zależności od szerokości zbiornika listwy są wyposażone w 4 lub 6 kół nośnych i dlatego toczą się dokładnie w pozycji pionowej wzdłuż dna zbiornika lub po prowadnicach powrotnych.

Dwa dodatkowe poziome koła, prowadzą zgarniacze pomiędzy ścianami bocznymi odpowiednio na powrotnych szynach prowadzących.

Zaletą prowadnic rolkowych jest siła wyporu spawanych zamkniętych elementów , a tym samym zmniejszona robocza  masa zgarniaczy.

Osie i wały od ściany do ściany

Wały napędowe, a także wały napinające są zwykle projektowane na całej długości od ściany do ściany.

Pozwala to na niezwykle łatwą regulację kół napinających, a jednocześnie gwarantuje dokładne wyrównanie łańcucha oraz zgarniaczy.

Jednolite koła zębate z wytrzymałymi, bezobsługowymi łożyskami ślizgowymi

Wszystkie koła łańcuchowe przenośnika mają identyczną konstrukcję.

Zębatki z frezowanymi płaszczyznami mają konstrukcję  są dokładnie dopasowane do przystającego kształtu brzegu  ogniw łańcucha, dzięki czemu ogniwa łańcucha spoczywają również na prowadnicach bocznych, a nie tylko na uzębieniu zębatki.

Zapobiega to szybkiemu zużywaniu zębatek a na sworznie łańcucha działa tylko siła napędowa. Natomiast same sworznie łańcucha są zbrojone prętami ze stali nierdzewnej uzyskując dzięki temu wyjątkową trwałość i odporność na zerwanie.

Co więcej, koła zębate mają nieparzystą liczbę zębów (z=23/2). Dlatego zęby stykają się z ogniwami łańcucha tylko przy co drugim obrocie.

Wały napędowe, a także koła zębate napinające obracają się w jednorodnych, dwuczęściowych, smarowanych wodą i wyjątkowo trwałych łożyskach ślizgowych

Duże wymiary kół zębatych gwarantują minimalne zużycie i dziesięciolecia bezobsługowej pracy.

Jednostki napędowe ze smarowaniem dożywotnim

Ze względu na toczną konstrukcję zgarniaczy, niezbędna siła napędowa jest bardzo niska.

Dzięki temu silniki napędowe ze smarowaniem na cały okres eksploatacji mają wystarczającą rezerwę mocy pomimo ich niskiej mocy znamionowej wynoszącej zaledwie 0,25 kW.

Ponadto jednostki napędowe posiadają perforowane osłony ze stali nierdzewnej zapobiegające niekorzystnej kondensacji lub korozji silników elektrycznych spowodowanej złymi warunkami atmosferycznymi.

Dodatkowo wał wyjściowy jest wykonany ze stali nierdzewnej, aby zapobiec korozji na powierzchniach w kierunku uszczelnień, odpowiednio, aby zapobiec uszkodzeniom samych elementów uszczelniających.

Elektroniczna jednostka sterująca mocą

Aby chronić system przed uszkodzeniami spowodowanymi przeciążeniem, dostępny jest moduł pomiaru mocy .

Jednostki sterujące mocą wyłączają jednostki napędowe w przypadku przeciążenia, a także umożliwiają łatwe monitorowanie rzeczywistych obciążeń pracujących na łańcuchach i systemach zgarniaczy.

Konstrukcja zgarniaczy zgarniacza z toczącymi się kołami prowadzi do wyjątkowej łatwości pracy całego systemu zgarniacza.

Duże wymiary łożysk kół zębatych i wałów napędowych umożliwiają  pracę zgarniaczy łańcuchowych KKR także  podczas  opróżniania zbiornika, a nawet  podczas jego  końcowego czyszczenia.